Via de B2B adressenwebshop Action Data is het mogelijk om te selecteren op regio. Je kunt één of meerdere plaatsen ingeven, één of meerdere provincies, maar ook een straal rondom een bepaalde plaats is eenvoudig te selecteren. De regioselectie kan belangrijk zijn om tot een adressenlijst te komen met kansrijke prospects. Mensen voelen namelijk vaak een bepaalde verbondenheid met de plaats waar zij wonen of waar zij hun bedrijf gevestigd hebben. Ze zijn daarom ook geneigd om bij de aanschaf van bepaalde producten of diensten de voorkeur te geven aan aanbieders in de regio.
Minder massaal met een regioselectie
Zelfs voor producten of diensten waar landelijke campagnes voor gedaan worden, kan een lokale campagne vaak extra meerwaarde bieden. Campagnes die regionaal zijn ingestoken, spreek mensen meer aan. Ze komen minder massaal over en men vindt het fijn om te zien dat hun regio aandacht krijgt in de campagne. Binnen een bepaalde regio kun je met je campagne ook relevanter communiceren voor die specifieke doelgroep. Denk aan kenmerken en gebruiken die opvallend zijn in die bepaalde regio.
Tijd en geld besparen met een regioselectie
Een regioselectie kan ook heel zinvol zijn als we kijken naar reistijd. Moeten potentiële klanten naar jouw locatie komen voor het product of de dienst, dan is het goed om rekening te houden met de afstand die zij daarvoor af moeten leggen en de tijd die ze ongeveer onderweg zullen zijn. Maar ook andersom gezien; heb jij accountmanagers of vertegenwoordigers op de weg, dan bespaar je met een regioselectie veel tijd en geld.