FAQs

Heb ik een opt-in nodig voor telemarketing?

Sinds 1 juli 2021 geldt de nieuwe Telecommunicatiewet. Dit betekent dat telemarketing alleen nog mag richting consumenten en natuurlijke personen (denk hierbij aan eenmanszaken), die daar vooraf toestemming voor hebben gegeven of waar reeds een klantrelatie mee is. Deze wet geldt niet voor rechtspersonen. Deze mag je telefonisch blijven benaderen, ook zonder toestemming.

Heb ik een opt-in nodig voor telemarketing? Meer lezen »

Voldoet Action Data aan de alle wet- en regelgeving als het gaat om privacy?

Jazeker! Wij vinden privacy en security erg belangrijk en gaan erg zorgvuldig om met alle data die wij verzamelen en bewaren. Niet alleen met jouw gegevens, maar ook de gegevens van alle organisaties die actief deelnemen aan het handelsverkeer en die zijn ingeschreven in het Handelsregister. Wij verwerken geen bijzondere persoonsgegevens zoals ras, etnische afkomst,

Voldoet Action Data aan de alle wet- en regelgeving als het gaat om privacy? Meer lezen »

Ik wil een e-mailing of nieuwsbrief per e-mail versturen. Mag dat?

Voor het versturen van e-mailings heb je een opt-in nodig. Dit betekent dat de ontvanger vooraf expliciet en aantoonbaar toestemming moet hebben gegeven voor het toezenden van de e-mail (dit geldt ook voor een sms-bericht). Commerciële e-mails versturen zonder toestemming wordt spam genoemd en de boetes hiervoor kunnen hoog oplopen. De Autoriteit Consument & Markt

Ik wil een e-mailing of nieuwsbrief per e-mail versturen. Mag dat? Meer lezen »