Veelgestelde vragen

  • Er ontbreken bedrijven in mijn bestand die ik wel had verwacht omdat ze binnen mijn selectie vallen. Hoe kan dat?

    Dat is vervelend! Er zijn meerdere oorzaken mogelijk: Heb je direct mail geselecteerd, dan kan het kan zijn dat het bedrijf dat je mist, heeft aangegeven niet benaderd te willen worden via post (non-mailing-indicatie). Ook komt het voor dat het bedrijf dat je mist, meerdere inschrijvingen heeft en in divisies is verdeeld die afzonderlijk niet aan je selectie voldoen.

  • Ontvang ik de adressen meteen als ik besteld heb of is er een levertijd?

    Nadat je besteld hebt, ontvang je binnen enkele seconden een e-mail met een download link waarmee je de adressen kunt downloaden. Ook kun je het bestand met adressen direct downloaden via 'Mijn account'.

  • Wat voor adressen zitten er in jullie database?

    In onze database vind je alle beschikbare adressen in Nederland (meer dan 3,4 miljoen) van organisaties, overheid, instellingen, stichtingen en verenigingen. Alle bedrijven met een KvK nummer staan erin!

  • Hoe actueel zijn de adressen in de database. Hoe vaak worden ze geupdate?

    Alle gegevens in de database worden dagelijks onderhouden vanuit meerdere bronnen. Er lopen continu updateprocessen. Updates worden realtime binnen de database uitgevoerd.

  • Hebben jullie ook adressen van internationale/ buitenlandse bedrijven?

    Sorry, wij bieden online geen internationale data aan, maar ik heb wel een oplossing voor je. Neem contact met mij op via de chat of vul het contactformulier in en ik help je snel.

  • Wat is het Bel-me-niet Register?

    Sinds 1 juli 2021 geldt de gewijzigde Telecommunicatiewet waarmee er een eind komt aan het Bel-me-niet-register. De gewijzigde Telecommunicatiewet bepaalt dat telemarketing alleen nog mag richting natuurlijke personen die daar vooraf toestemming voor hebben gegeven of waar reeds een klantrelatie mee is. Natuurlijke personen zijn consumenten en de juridische entiteiten zonder rechtspersoonlijkheid: VOF’s, eenmanszaken/ZZP-ers, CV’s, en maatschappen. Heb jij dit soort bedrijven in jouw doelgroep, dan ben je verplicht, voordat je telemarketingactie van start gaat, expliciet toestemming (opt-in) te hebben van deze bedrijven. Voor geldige toestemming wordt aangesloten bij de vereisten die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) stelt. Rechtspersonen mag je telefonisch blijven benaderen, ook zonder toestemming. 

  • Wat is een non-mailing-indicatie?

    Als je na je inschrijving in het Handelsregister niet benaderd wilt worden met fysieke post of huis-aan-huis bezoek op je ingeschreven adres, dan kun je bij de KvK de non-mailing-indicatie activeren. Hiermee geef je aan dat je geen ongevraagde reclame per post of verkoop aan je deur wilt. Action Data levert de non-mailing-indicatie altijd mee. De non-mailing-indicatie is niet van toepassing op telemarketingacties. Als je in het keuzemenu kiest voor direct mail, dan worden bedrijven met een non-mailing-indicatie automatisch uitgesloten in jouw selectie.

  • Wie mag de non-mailing-indicatie activeren en voor wie is de non-mailing-indicatie bedoeld?

    De non-mailing-indicatie is bedoeld voor alle bedrijven die zich in het Handelsregister hebben ingeschreven. Je kunt de non-mailing-indicatie vergelijken met de JA/NEE sticker op je brievenbus. Bedrijven met een non-mailing-indicatie mag je geen direct mail sturen. Als je in het keuzemenu kiest voor direct mail, dan worden bedrijven met een non-mailing-indicatie automatisch uitgesloten in jouw selectie.

  • Wat zijn de consequenties als ik bedrijven met een non-mailing-indicatie aanschrijf?

    Je bent als verzender van mailings per post verantwoordelijk voor het correct gebruiken van je aangekochte adressenbestanden. Het is vergelijkbaar met een JA/NEE sticker op de brievenbus. Als je je hier niet aan houdt, dan kan de aangeschreven partij bezwaar maken tegen het gebruik van zijn gegevens voor direct marketing.

  • Ik wil een e-mailing of nieuwsbrief per e-mail versturen. Mag dat?

    Voor het versturen van e-mailings heb je een opt-in nodig. Dit betekent dat de ontvanger vooraf expliciet en aantoonbaar toestemming moet hebben gegeven voor het toezenden van de e-mail (dit geldt ook voor een sms-bericht). Commerciële e-mails versturen zonder toestemming wordt spam genoemd en de boetes hiervoor kunnen hoog oplopen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) is de toezichthouder voor de naleving van deze wet. Lees hier meer informatie. Action Data bevat enkel algemene e-mailadressen zonder opt-in. Een opt-in is ook niet overdraagbaar maar in het geval van marktonderzoek mogen deze adressen wel gebruikt worden, ook zonder opt-in.

  • Hebben jullie ook persoonlijke e-mailadressen?

    Nee, Action Data verkoopt uitsluitend e-mailadressen van algemene aard. Deze zijn namelijk nooit te herleiden naar een persoon. Wetgeving maakt dat gegevens herleidbaar naar personen niet verhandeld mogen worden. Let op, de algemene e-mailadressen zijn niet opt-in maar wel inzetbaar voor niet-commerciële doeleinden zoals bijvoorbeeld marktonderzoek.

  • Hebben de (algemene) e-mailadressen die jullie verkopen een opt-in?

    Nee, de e-mailadressen die Action Data verkoopt, hebben geen opt-in. Je moet zelf, voorafgaand aan het versturen van een e-mailing of nieuwsbrief per e-mail expliciet en aantoonbaar, toestemming van de ontvanger(s) hebben gekregen. Voor marktonderzoekdoeleinden is dit niet het geval. Daarom kun je via Action Data wel e-mailadressen van algemene aard aankopen.

  • Wat is een opt-in?

    Opt-in is de term voor het bewust kiezen voor het aanmelden of inschrijven voor iets. Dit kan bijvoorbeeld een nieuwsbrief of andere mailing met commerciële inhoud zijn. Met de mogelijkheid tot opt-in voorkomt men dat er ongewenst reclamemails verstuurd worden. Commerciële e-mails versturen zonder toestemming noemen we spam en de boetes hiervoor kunnen hoog oplopen. De Autoriteit Consument & Markt (ACM) is de toezichthouder voor de naleving van deze wet. Lees hier meer informatie. Sinds 1 juli 2021 geldt er ook een opt-in voor telefonische acquisitie. De gewijzigde Telecommunicatiewet bepaalt dat telemarketing alleen nog mag richting natuurlijke personen die daar vooraf toestemming voor hebben gegeven of waar reeds een klantrelatie mee is. Natuurlijke personen zijn consumenten en de juridische entiteiten zonder rechtspersoonlijkheid: VOF’s, eenmanszaken/ZZP-ers, CV’s, en maatschappen. Heb jij dit soort bedrijven in jouw doelgroep, dan ben je verplicht, voordat je telemarketingactie van start gaat, expliciet toestemming (opt-in) te hebben van deze bedrijven. Voor geldige toestemming wordt aangesloten bij de vereisten die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) stelt. Rechtspersonen mag je telefonisch blijven benaderen, ook zonder toestemming. 

  • Hoe kom ik aan een opt-in?

    Een opt-in kan via andere kanalen dan e-mail gevraagd worden aan de ontvanger. Belangrijk is dat je als verzender moet kunnen aantonen dat je een expliciete opt-in van de ontvanger hebt. De bewijslast ligt dus bij de verzender, mits er sprake is van een commerciële boodschap. Mocht je hier vragen over hebben of ben je op zoek naar een andere manier om je doelgroep te benaderen, neem gerust contact met mij op via het contactformulier, e-mail of de de chat.

  • Waarom heb ik geen opt-in nodig voor een marktonderzoek via e-mail?

    Een opt-in bij verzending van elektronische berichten is alleen nodig bij ongevraagde toezending van commerciële, ideële en charitatieve boodschappen. Een marktonderzoek valt hier niet onder.

  • Wat is de AVG?

    Sinds 25 mei 2018 geldt in de hele EU dezelfde privacywetgeving: de Algemene verordening Gegevensbescherming (AVG). Deze wet is in het leven geroepen om EU-burgers te beschermen op het gebied van privacyregelgeving en persoonsgegevens. De AVG biedt rechten met betrekking tot persoonsgegevens die worden gedeeld met organisaties die dergelijke persoonsgegevens verzamelen, opslaan en verwerken. Natuurlijk stellen wij alles in het werk om jouw privacy te beschermen. ​In onze privacy statement lees je waarom wij bepaalde informatie verzamelen en hoe wij je privacy beschermen.

  • Hoe gaan jullie om met persoonsgegevens?

    Natuurlijk stellen wij alles in het werk om jouw privacy te beschermen. ​In onze privacy statement lees je waarom wij bepaalde informatie verzamelen en hoe wij je privacy beschermen.

  • Mag ik eenmanszaken gewoon aanschrijven en bellen?

    Sinds 1 juli 2021 geldt de gewijzigde Telecommunicatiewet. De gewijzigde Telecommunicatiewet bepaalt dat telemarketing alleen nog mag richting natuurlijke personen die daar vooraf toestemming voor hebben gegeven of waar reeds een klantrelatie mee is. Natuurlijke personen zijn consumenten en de juridische entiteiten zonder rechtspersoonlijkheid: VOF’s, eenmanszaken/ZZP-ers, CV’s, en maatschappen. Heb jij dit soort bedrijven in jouw doelgroep, dan ben je verplicht, voordat je telemarketingactie van start gaat, expliciet toestemming (opt-in) te hebben van deze bedrijven. Voor geldige toestemming wordt aangesloten bij de vereisten die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) stelt.  Aanschrijven van eenmanszaken mag, mits ze geen non-mailing-indicator hebben. Als je bij de selectie van jouw adressenbestand hebt gekozen voor direct mail, dan worden bedrijven met een non-mailing-indicator automatisch uitgesloten.

  • Voldoet Action Data aan de alle wet- en regelgeving als het gaat om privacy?

    Jazeker! Wij vinden privacy en security erg belangrijk en gaan erg zorgvuldig om met alle data die wij verzamelen en bewaren. Niet alleen met jouw gegevens, maar ook de gegevens van alle organisaties die actief deelnemen aan het handelsverkeer en die zijn ingeschreven in het Handelsregister. Wij verwerken geen bijzondere persoonsgegevens zoals ras, etnische afkomst, politieke opvattingen, lidmaatschappen, gegevens over gezondheid en/of religieuze of levensbeschouwelijke overtuigingen. Wij accepteren geen opdrachten waarvoor de verzameling van bijzondere persoonsgegevens nodig is. Meer hierover vind je terug in onze Privacy Statement.

  • Zijn mijn (persoons)gegevens veilig?

    Jazeker! Wij vinden privacy en security erg belangrijk en gaan erg zorgvuldig om met alle data die wij verzamelen en bewaren. Niet alleen met jouw gegevens, maar ook met de gegevens van alle organisaties die actief deelnemen aan het handelsverkeer en zijn ingeschreven in het Handelsregister. Wij verwerken geen bijzondere persoonsgegevens zoals ras, etnische afkomst, politieke opvattingen, lidmaatschappen, gegevens over gezondheid en/of religieuze of levensbeschouwelijke overtuigingen. Wij accepteren geen opdrachten waarvoor de verzameling van bijzondere persoonsgegevens nodig is. Meer hierover vind je terug in onze Privacy Statement.

  • Kan ik mijn accountgevens aanpassen?

    Ja hoor. Je kunt je accountgegevens eenvoudig aanpassen via 'Mijn Account'. Vanaf je account dashboard kun je ook je recente bestellingen en facturen bekijken, je verzend- en factuuradressen beheren en je wachtwoord en aanpassen.

  • Waar kan ik mijn facturen terugvinden?

    Je kunt je facturen terugvinden onder 'Mijn Account'. Vanuit dit account dashboard kun je ook je recente bestellingen bekijken, je verzend- en factuuradressen beheren en je wachtwoord en accountgegevens aanpassen.

  • Waar kan ik mijn bestanden terugvinden?

    Je kunt je bestanden terugvinden onder de 'Mijn Account' button. Vanuit dit account dashboard kun je ook je recente facturen bekijken, je verzend- en factuuradressen beheren en je wachtwoord en accountgegevens aanpassen.

  • Hoe vaak of hoe lang mag ik de data gebruiken?

    Je mag je aangekochte adressenbestand gebruiken gedurende één jaar/12 maanden, na levering. Ik adviseer je wel de adressen binnen drie maanden na aanschaf te gebruiken omdat er dagelijks mutaties plaatsvinden.

  • Hoe lang blijft mijn bestand actueel?

    Adressen en gegevens veranderen dagelijks. Hoewel je het bestand tot één jaar na levering mag gebruiken, adviseren wij je de adressen binnen drie maanden te gebruiken voor het beste resultaat.

  • Kan ik een (maandelijkse) update krijgen op mijn bestand?

    Sorry, het is op dit moment nog niet mogelijk om een abonnement met updates af te sluiten. Maar ik help je natuurlijk graag verder. Je kunt contact met mij opnemen via het contactformulier, e-mail of de de chat. Ik heb zeker een oplossing voor je beschikbaar!

  • Kan ik mijn bestand aanvullen met extra kenmerken?

    Voor een vaste prijs van €0,07 per adres (/bedrijf), ontvang je van alle bedrijven de bedrijfsnaam, vestigingsadres en vestigingsplaats, de branchecode en branchecode omschrijving, de rechtsvorm en de indicatie moeder, dochter of zelfstandige instelling. Daar waar beschikbaar, lever ik het telefoonnummer, de URL van de bedrijfspagina, de naam van de directeur en het aantal medewerkers op die locatie. Als je aanvullende informatie over de bedrijven nodig hebt, laat het mij dan even weten. Ik help je graag verder. Je kunt contact met mij opnemen via het contactformulier, e-mail of de de chat want ik heb zeker een oplossing voor je beschikbaar!

  • Ik heb per ongeluk de verkeerde adressen besteld. Wat nu?

    Dat is vervelend om te horen. Ik help je graag verder. Je kunt contact met mij opnemen via het contactformulier, e-mail of de de chat. Samen komen we wel tot een oplossing.

  • Ik heb per ongeluk de verkeerde adressen besteld en afgerekend. Wat nu?

    Dat is vervelend om te horen. Ik help je graag verder. Je kunt contact met mij opnemen via het contactformulier, e-mail of de de chat. Samen komen we wel tot een oplossing.

  • Ik wil een bestand ontdubbelen op mijn eigen klantenbestand. Kan dat?

    Nee, het spijt me. Het is niet mogelijk om via de shop een bestand te ontdubbelen met je eigen klantenbestand. Maar ik help je natuurlijk graag verder. Je kunt contact met mij opnemen via het contactformulier, e-mail of de de chat. Ik heb zeker een oplossing voor je beschikbaar!

  • Moet ik een verwerkersovereenkomst met jullie afsluiten?

    Nee, je hoeft geen aparte verwerkersovereenkomst met ons af te sluiten. De verwerkersovereenkomst maakt onderdeel uit van onze algemene voorwaarden.

  • Worden mijn klantgegevens nergens anders voor gebruikt?

    Nee hoor, wij hechten een grote waarde aan jouw privacy. We gebruiken jouw gegevens uitsluitend om je zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Meer hierover kun je lezen in onze privacy en cookie statement.

  • Ik heb niet altijd een creditcard of bankpas bij de hand. Kan ik ook op factuurbasis betalen?

    Nee, het spijt me. Het is helaas niet mogelijk om op factuurbasis te betalen.

  • Wat kost een adres of een adressenbestand?

    Je betaalt een vaste prijs van €0,07 per adres /bedrijf. Je ontvangt van alle bedrijven de bedrijfsnaam, vestigingsadres en vestigingsplaats, de branchecode en branchecode omschrijving, de rechtsvorm en de indicatie moeder, dochter of zelfstandige instelling. Daar waar beschikbaar lever ik het telefoonnummer, de URL van de bedrijfspagina, de naam van de directeur en het aantal medewerkers op die locatie.

  • Het lukt mij niet. Kan iemand mij helpen met mijn selectie?

    Ja, natuurlijk. Ik help je graag verder. Je kunt contact met mij opnemen via het contactformulier, e-mail of de de chat.

  • Zijn alle gegevens volledig up-to-date?

    'Nee' is hier het eerlijke antwoord. Waarom niet? Nou, stel je voor er gaat nu een bedrijf failliet terwijl je dit bericht leest... Of op dit moment wordt er een nieuwe directeur aangesteld bij een organisatie... Je mag er zeker vanuit gaan dat de meeste gegevens kloppen maar we willen je wel wijzen op mutaties die continu kunnen plaatsvinden maar niet op hetzelfde moment bij ons bekend zijn. Het is niet haalbaar om alle gegevens van meer dan 3,4 miljoen organisaties te alle tijde actueel te hebben.

  • Heb ik een opt-in nodig voor telefonische acquisitie?

    Vanaf 1 juli 2021 geldt de nieuwe Telecommunicatiwet. Dit betekent dat telemarketing alleen nog mag richting consumenten en natuurlijke personen (denk hierbij aan eenmanszaken), die daar vooraf toestemming voor hebben gegeven of waar reeds een klantrelatie mee is. Deze wet geldt niet voor rechtspersonen. Deze mag je telefonisch blijven benaderen, ook zonder toestemming.

  • Hebben jullie gegevens van bewindvoerders en aandeelhouders?

    Het spijt me. Via onze online omgeving leveren wij alleen, indien beschikbaar de eerste bestuurders (meestal de directeur). Als je aanvullende informatie over de bedrijven nodig hebt, laat het mij dan even weten. Ik help je graag verder. Je kunt contact met mij opnemen via het contactformulier, e-mail of de de chat want ik heb zeker een oplossing voor je beschikbaar!

  • Hebben jullie ook consumenten adressen?

    Helaas, hier kunnen wij je niet aan helpen. In onze database vind je alle beschikbare adressen in Nederland (meer dan 3,4 miljoen) van organisaties, overheid, instellingen, stichtingen en verenigingen. Alle bedrijven met een KvK nummer staan erin!

  • Hebben jullie ook de openingstijden van de bedrijven?

    Wat een goede vraag! Nee, deze hebben wij op dit moment nog niet standaard in onze database, maar als je aanvullende informatie over de bedrijven nodig hebt, laat het mij dan even weten. Ik help je graag verder. Je kunt contact met mij opnemen via het contactformulier, e-mail of de de chat want ik heb zeker een oplossing voor je beschikbaar!

  • Hebben jullie opt-in leads voor callcenters?

    Helaas kunnen wij je hier niet mee helpen. Met de gewijzigde Telecommunicatiewet (van kracht sinds 1 juli 2021) heb je voor het benaderen van natuurlijke personen een opt-in nodig. Deze opt-in kan je op verschillende manieren verkrijgen. Denk bijvoorbeeld aan contactformulieren, uitnodigingen voor een webinar of een nieuwsbrief. Houd wel in de gaten dat je bij het verzamelen van telefoonnummers voor telemarketing, net zoals bij e-mail een opt-out moet aanbieden. Rechtspersonen mag je telefonisch blijven benaderen, ook zonder toestemming (opt-in). 

  • Hoe verzamelen jullie e-mailadressen?

    Alle gegevens in de database worden dagelijks onderhouden vanuit meerdere bronnen. Er lopen continu updateprocessen. Updates worden realtime binnen de database uitgevoerd.

  • Leveren jullie ook BTW nummers?

    Nee, Action Data levert geen BTW nummers.

  • Mag ik volgens de AVG zakelijk e-mailen?

    De AVG is gericht op de privacy van privépersonen maar heeft ook impact op zakelijke verwerkingen. Een zakelijk e-mailadres met voor- of een achternaam is, net zoals bijvoorbeeld een BSN of een kenteken, te herleiden tot een persoon. Daardoor valt ook deze verwerking onder de AVG en verzamelen of verwerken wij deze gegevens niet. Daarnaast schrijft de Telecommunicatiewet voor dat je berichten met een commercieel, charitatief of ideëel doel niet mag versturen naar zakelijke ontvangers als je daar van tevoren geen expliciete – of ondubbelzinnige – toestemming (opt-in) voor hebt gekregen.

  • Verkopen jullie persoonlijke e-mail adressen?

    Nee, helaas, hier kunnen wij je niet aan helpen. Wij verkopen alleen algemene e-mailadressen.

  • Verkopen jullie gegevens van (gewijzigde) eigenaren van bedrijfspanden?

    Het spijt me. In onze online omgeving leveren wij alleen, indien beschikbaar de eerste bestuurder (meestal de directeur). Als je aanvullende informatie over de bedrijven nodig hebt, laat het mij dan even weten. Ik help je graag verder. Je kunt contact met mij opnemen via het contactformulier, e-mail of de de chat want ik heb zeker een oplossing voor je beschikbaar!

  • Verkopen jullie leads?

    Wij kunnen je heel goed helpen met het selecteren van de juiste leads of doelgroep. Dit doe je door te filteren op branche, bedrijfsgrootte en plaats/ regio. Natuurlijk mag je altijd contact met mij opnemen via het contactformulier, e-mail of de chat voor verdere hulp bij je selectie.

  • Verkopen jullie ook namen van contactpersonen?

    In onze online omgeving leveren wij alleen, indien beschikbaar de eerste bestuurders (meestal de directeur). Als je aanvullende informatie over de bedrijven nodig hebt, laat het mij dan even weten. Ik help je graag verder. Je kunt contact met mij opnemen via het contactformulier, e-mail of de de chat want ik heb zeker een oplossing voor je beschikbaar!

  • Wat is het verschil tussen de vestigingstypes hoofdvestiging, filiaal en zelfstandig?

    Wij maken in onze database onderscheid tussen drie vestigingstypes: hoofdvestiging, filiaal en zelfstandig. Een hoofdvestiging is een organisatie met meerdere filialen. Een zelfstandig bedrijf is een organisatie zonder filialen.

  • Ben ik als bedrijf verplicht een bestand te ontdubbelen op het Bel-me-niet Register als ik een telemarketingactie ga doen?

    Sinds 1 juli 2021 geldt de gewijzigde Telecommunicatiewet waarmee er een eind komt aan het Bel-me-niet-register. De gewijzigde Telecommunicatiewet bepaalt dat telemarketing alleen nog mag richting natuurlijke personen die daar vooraf toestemming voor hebben gegeven of waar reeds een klantrelatie mee is. Natuurlijke personen zijn consumenten en de juridische entiteiten zonder rechtspersoonlijkheid: VOF’s, eenmanszaken/ZZP-ers, CV’s, en maatschappen. Heb jij dit soort bedrijven in jouw doelgroep, dan ben je verplicht, voordat je telemarketingactie van start gaat, expliciet toestemming (opt-in) te hebben van deze bedrijven. Voor geldige toestemming wordt aangesloten bij de vereisten die de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) stelt. Rechtspersonen mag je telefonisch blijven benaderen, ook zonder toestemming. 

  • Wat betekent de nieuwe Telecommunicatiewet die vanaf 1 juli van kracht is?

    Sinds 1 juli 2021 geldt de gewijzigde Telecommunicatiewet. De gewijzigde Telecommunicatiewet bepaalt dat telemarketing alleen nog mag richting natuurlijke personen die daar vooraf toestemming voor hebben gegeven of waar reeds een klantrelatie mee is. Natuurlijke personen zijn consumenten en de juridische entiteiten zonder rechtspersoonlijkheid: VOF’s, eenmanszaken/ZZP-ers, CV’s, en maatschappen. Deze wet geldt niet voor rechtspersonen. Rechtspersonen mag je telefonisch blijven benaderen, ook zonder toestemming. De hoofdpunten:
    1. Een opt-in wordt verplicht voor telemarketing gericht op natuurlijke personen.
    2. Bellen onder de ‘klantrelatie-uitzondering’ blijft toegestaan, maar de Staatssecretaris van Economische Zaken en Klimaat (EZK) kan na medio 2021 besluiten om de termijn van de klantrelatie te beperken.
    3. Outbound bellen moet met nummerweergave.

  • In welk bestandsformaat wordt mijn bestand geleverd?

    Je bestand wordt geleverd in een CSV-bestandsformaat. CSV biedt je grote voordelen, het is compact, stabiel en snel. In de meeste gevallen zal het CSV-bestand vanzelf geopend worden in een spreadsheetprogramma zoals Excel. Wil je meer veldinstellingsmogelijkheden? Kies er dan voor het CSV-bestand als tekstbestand te importeren. Dan kun je per veld de eigenschappen aangeven. Dit lijkt heel ingewikkeld, maar ik help je hier graag bij. Je kunt contact met mij opnemen via het contactformulier, e-mail of de de chat 

  • Hoe zet ik een CSV bestand om naar een Excelbestand?

    Ik snap dat dit ingewikkeld lijkt, maar ik help je hier graag bij! Je kunt contact met mij opnemen via het contactformulier, e-mail of de de chat.